Istoric
Școala profesionala "Danubius" Tulcea
Scoala Nr. 3 a fost înfiinţată în anul 1960, din anul şcolar 1964 – 1965 funcţionând în actualul local. De-a lungul anilor instituţia a şcolarizat elevi la învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial, din anul şcolar 1990 – 1991 introducându-se şi un nivel superior – şcoala complementară, devenită şcoala de ucenici, iar din anul şcolar 2003 – 2004 – şcoală de arte şi meserii. Tot în anul şcolar 1990 – 1991, în şcoală au funcţionat şi clase de liceu, profil economic.
Din anul şcolar 2005 – 2006 titulatura şcolii a devenit Şcoala de Arte şi Meserii Nr.3 Tulcea, iar din anul şcolar 2012 – 2013 – Şcoala Profesională „Danubius” din Tulcea.
În funcţie de cererea pieţei de muncă, la acest nivel au fost pregătiţi tineri în diverse meserii, domenii, calificări: pomicultor, viticultor, agricultor, broder manual mecanic, lenjer, menaj – gospodărie, sudor electric, ajutor ospătar, frizer.
Ca şcoală de arte şi meserii am pregătit elevi care au absolvit în domeniile: industrie textilă şi pielărie („Lucrător în tricotaje – confecţii”), mecanică („Lucrător în prelucrări la cald”), turism şi alimentaţie („Lucrător în alimentaţie”), estetica şi igiena corpului omenesc („Lucrător pentru estetica şi igiena corpului omenesc”). Din anul şcolar 2005 – 2006, prin anul de completare, a fost introdusă şi pregătirea în nivelul 2 pentru domeniul Estetica şi igiena corpului omenesc, calificarea „Frizer – coafor – manichiurist – pedichiurist”, astfel şcoala devenind acreditată pentru această calificare (OMEC 5770/2006).
Din anul şcolar 2006 – 2007 planul de şcolarizare a cuprins şi elevi care se pregăteau în domeniul Comerţ („Lucrător în comerţ”), iar din anul şcolar 2008 – 2009 a fost introdusă şi pregătirea în nivelul 2 pentru domeniul Comerţ – calificare profesională „Comerciant vânzător”, respectiv Turism şi alimentaţie – calificare profesională „Ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie”, în urma depunerii documentaţiei necesare, a vizitei reprezentanţilor ARACIP în unitatea noastră şi obţinerii autorizării de funcţionare provizorie pentru nivelul de învăţământ profesional (an de completare) în domeniile amintite.
Din anul şcolar 2009 – 2010, prin clasele a IX-a am şcolarizat elevi în ciclul inferior al liceului – filiera tehnologică, şcolarizând elevi cuprinşi în două clase, profilul „Servicii”, domeniul pregătirii de bază „Comerţ”, respectiv „Estetica şi igiena corpului omenesc”. Tocmai pentru ca aceşti elevi să-şi poată desăvârşi pregătirea prin urmarea ciclului superior al liceului în domeniul de pregătire pentru care au optat, planul operaţional pe care ni l-am propus pentru anul şcolar 2010 – 2011 a inclus şi întocmirea documentaţiei şi demersurilor necesare pentru obţinerea autorizaţiilor de funcţionare pentru ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, profil Servicii, domeniile Comerţ şi Estetica şi igiena corpului omenesc. Din păcate, I.S.J. Tulcea nu a fost de acord cu înaintarea documentaţiei către A.R.A.C.I.P., permiţându-ne totuşi să cuprindem în planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2011 – 2012 o clasă de stagii de pregătire practică nivelul 2 de calificare (frizer – coafor – manichiurist – pedichiurist).
Nici în anul şcolar 2011 – 2012 nu ni s-a acceptat formarea clasei a IX-a învăţământ liceal, în schimb am primit aprobarea pentru o clasă a X-a pentru învăţământul profesional cu durata de 2 ani, pentru elevii care au promovat clasa a IX-a învăţământ liceal şi doreau continuarea cu doi ani de învăţământ profesional. În urma ofertei pe care am prezentat-o elevilor de la diferitele licee, am reuşit să formăm această clasă, domeniul Estetica şi igiena corpului omenesc, calificare frizer – coafor – manichiurist – pedichiurist, elevii definitivându-şi pregătirea prin absolvirea examenului de certificare a competenţelor profesionale nivel 3 (conform H.G. 918/2013), în iulie 2014.
Faptul că nu ni s-au mai aprobat clasele, pe care ni le-am propus prin planul de şcolarizare, pentru domeniul Comerţ, respectiv Turism şi alimentaţie a determinat pierderea autorizărilor provizorii de funcționare obţinute în 2008.
Începând din anul şcolar 2010 – 2011, unitatea noastră asigură şcolarizarea elevilor şi prin învăţământul cu frecvenţă redusă, nivel gimnazial, în patru clase, câte una pe nivel. În acelaşi timp, s-a introdus şi Programul „A Doua Şansă” pentru învăţământul primar, cu o clasă (învăţământ simultan) şi o clasă pentru învăţământul secundar inferior. Absolvenţii celor patru ani de la învăţământul secundar inferior şi-au încheiat studiile prin stagiile de pregătire practică pentru obţinerea nivelului 3 de calificare, urmate de examenul de certificare a competenţelor profesionale nivel 3 (mai 2014).
În luna decembrie 2015 am depus la ARACIP documentația necesară în vederea evaluării externe pentru autorizarea de funcţionare provizorie a unei noi calificări profesionale – Comerciant – vânzător. În urma vizitei din 17.03.2016 obținem acest lucru, dovedit prin Anexa 1 la Hotărârea Consiliului Aracip Nr. 2/30.03.2016 – Acordarea Acreditării – Domeniul Comerț, calificare profesională Nivel 3 (conform H.G. 918/2013) – Comerciant – vânzător, și ulterior prin O.M.E.3655/12.04.2021.
Şcoala Primară Nr. 9 Tulcea a fost înfiinţată în anul 1951. Se numea Şcoala de 7 ani Nr.3 Ucraineană Tulcea. Din anul şcolar 1957-1958 până în anul 1962 s-a numit Şcoala Media Nr. 2 Ucraineană Tulcea. Din anul 1962 s-a numit Şcoala de 4 ani Nr. 4 Tulcea, apoi din anul 1966 Şcoala Generală de 4 clase Nr. 4 Tulcea. Din anul 1974 denumirea a fost Şcoala Generală Nr. 9 Tulcea, apoi Şcoala cu clasele I-IV Nr. 9 Tulcea, Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 9 Tulcea din 2002.
Începând cu 1 septembrie 2006, Şcoala cu cls. I-VIII Nr. 9 Tulcea (transformată între timp în şcoală cu clase I – IV), din anul 2012 – 2013 Şcoala Primară Nr.9, a devenit structură a unităţii noastre.
Cu toate că, odată intrată în componenţa Şcolii Profesionale „Danubius” a fost încurajată introducerea alternativei educaţionale Step by step și la Școala nr.9 (Step-ul funcționa la „Danubius” din anul școlar 2001 – 2002), încet-încet s-a renunţat la aceasta, printre altele şi datorită necesităţii reducerii cheltuielilor de personal.